Voice of The Customer | Voix du Client

Cesar Camargo 2023By Cesar Camargo, Responsable VoC, (English text follows)

Ce premier semestre de l’année 2025 a été riche en excellentes recommandations de la part de nos membres et des participants aux webinaires. De nombreux sujets ont été proposés, et la majorité d’entre eux ont été pris en compte et concrétisés à travers des conférences enrichissantes, où l’échange d’idées et l’analyse critique nous permettent, au moins une fois par mois, de renforcer nos connaissances ou d’en acquérir de nouvelles.

Notre webinaire le plus récent a abordé les normes ISO/IEC 42001 et 27001, des sujets essentiels à notre époque. Cet événement a reçu un taux de satisfaction générale de 96%. Le présentateur et les échanges durant l’événement ont obtenu une perception positive de 97%, tandis que l’approche a été évaluée avec 94% de satisfaction et la thématique avec 96%.

L’invitation reste ouverte à continuer de participer à nos activités et événements, et à partager vos opinions, idées et recommandations. Rappelons cette citation du Dr Ralph Nichols**:
“Le besoin humain le plus fondamental est de comprendre et d’être compris. La meilleure façon de comprendre les gens est de les écouter.”

**Dr. Ralph Nichols était psychologue et professeur à l’Université du Wisconsin – Madison. Auteur du livre Are You Listening? The science of improving your listening ability for a better understanding of people.

Cesar Camargo


The first half of 2025 has been filled with excellent recommendations from our members and webinar participants. A wide range of topics has been proposed, and most of them have been heard and brought to life through enriching talks, where the exchange of ideas and critical analysis allows us to reinforce our knowledge or learn something new at least once a month.

Our most recent webinar focused on the ISO/IEC 42001 & 27001 standards – essential topics in today’s world. This event received a 96% overall satisfaction rate. The presenter and the exchange during the session were rated positively by 97% of participants, while the approach received a 94% satisfaction score, and the topic itself was rated at 96%.

The invitation remains open to continue participating in our activities and events, and to share your opinions, ideas, and suggestions. Let us remember the words of Dr. Ralph Nichols**:
“The most basic of all human needs is the need to understand and be understood. The best way to understand people is to listen to them.”

**Dr. Ralph Nichols was a psychologist and professor at the University of Wisconsin – Madison. Author of the book Are You Listening? The science of improving your listening ability for a better understanding of people.

Cesar Camargo

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