Word from the Chair | Mot du président

Raymond DyerBy Raymond E. Dyer (Ray), ASQ Senior Member, CMQ/OE, & CQA (Texte en français suit)

We were busy in March. We had three events:

              1. Our regular Wednesday evening section event held March 22nd entitled “Applying Intentional Creativity to Quality Management” presented by Ruth Stanley who is well known by our section;
              2. A Student Outreach event held March 23rd entitled “Adversary Simulation, Threats Against Financial Institutions” presented by Dr. Mohammad Reza Faghani and organized by our section’s Student Outreach Committee Chair and Concordia University Assistant Professor Farnoosh Naderkhani; and
              3. A special noon hour event held March 28th entitled “Learning Culture Helps Transformation” presented by Anastasia Sayegh (in Lebanon) and Samer Hamadeh (in England).

All three virtual events were very interesting and highly appreciated. Thanks to all those that helped organize these events!

Next I’d like to spend a few minutes on Quality related tools and skills. ASQ sends to members, that wish to receive, various e-mails containing links to ASQTV, Quality Progress, etc. It’s a wealth of knowledge. In cleaning up old e-mails, I came across a couple of topics that I thought were interesting to share.

The first was an ASQTV video called CI and RCA with A3 and 8D that correlates the A3 form as being focused on Continuous Improvement (CI) and the 8D form being focused on Root Cause Analysis (RCA). It’s an interesting video if you have access, i.e. are an ASQ member.

The second involved a Quality Progress article on Building An Army Of Problem Solvers – Add Frontline Workers To Your Problem-Solving Ranks With Coaching Questions. Again, you’ll likely need ASQ membership to access. In summary, even though it may take a little more time, to ensure involvement of colleagues in the problem-solving process, the author suggests asking three types of coaching questions; open-ended, non-leading, and non-judgmental. There’s a lot more guidance in the article, but I felt the summary was a good point to share.

Thank-you!


Nous avons été très occupés en mars car nous avons organisé trois événements:

  1. Notre événement habituel du mercredi soir, le 22 mars, intitulé “Applying Intentional Creativity to Quality Management“, présenté par Ruth Stanley, bien connue de notre section;
  2. Un événement de sensibilisation des étudiants organisé le 23 mars et intitulé “Adversary Simulation, Threats Against Financial Institutions“, présenté par le Dr. Mohammad Reza Faghani et organisé par le président du comité de sensibilisation des étudiants de notre section et le professeur adjoint de l’Université Concordia, Farnoosh Naderkhani; et,
  3. Un événement spécial organisé le 28 mars à midi, intitulé “Learning Culture Helps Transformation“, présenté par Anastasia Sayegh (au Liban) et Samer Hamadeh (en Angleterre).

Ces trois événements virtuels ont été très intéressants et très appréciés. Merci à tous ceux qui ont participé à l’organisation de ces événements!

J’aimerais ensuite consacrer quelques minutes aux outils et compétences liés à la qualité. L’ASQ envoie, aux membres qui le souhaitent, divers courriels contenant des liens vers ASQTV, Quality Progress, etc. C’est une mine de connaissances. En nettoyant d’anciens courriels, je suis tombé sur quelques sujets qui m’ont semblé intéressants à partager.

La première était une vidéo d’ASQTV intitulée CI and RCA with A3 and 8D qui établit une corrélation entre le formulaire A3, axé sur l’amélioration continue (CI), et le formulaire 8D, axé sur l’analyse des causes profondes (RCA). C’est une vidéo intéressante si vous y avez accès, c’est-à-dire si vous êtes membre de l’ASQ.

Le second concerne un article de Quality Progress intitulé Building An Army Of Problem Solvers – Add Frontline Workers To Your Problem-Solving Ranks With Coaching Questions (Construire une armée de résolveurs de problèmes – Ajouter des travailleurs de première ligne à vos rangs de résolution de problèmes grâce à des questions de coaching). Là encore, vous devrez probablement être membre de l’ASQ pour y accéder. En résumé, même si cela peut prendre un peu plus de temps, l’auteur suggère de poser trois types de questions de coaching: des questions ouvertes, des questions non suggestives et des questions qui ne portent pas de jugement, afin de garantir l’implication des collègues dans le processus de résolution des problèmes. L’article contient bien d’autres conseils, mais j’ai pensé que ce résumé était un bon point à partager.

Merci!

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