Voice of The Customer | Voix du Client

Raymond Dyer 2020By Raymond E. Dyer (Ray), ASQ Senior Member, CMQ/OE, & CQA (un texte en français suit)

I’ll now be the section’s Voice of the Customer (VoC) Chair for the rest of the year. In this article I’ll be reporting on two events: a regularly scheduled event held on September 28th with Kia Kahhali entitled “Pharmaceutical Data Integrity” and a special noon hour event held October 4th with Thomas Nagel entitled “Applying Six Sigma in a Coffee Shop”. Interestingly, closing surveys were responded to by 22 members for each event.

Our surveys ask participants to rate the following on a 5 point scale (5 being the highest): Subject, Approach, Presenter, and Exchange. We report the statistics as “Top Box Scores” (percentage of 4s and 5s out of the number of responses) and Average Percentage.

The results from our September 28th event in order of Subject, Approach, Presenter, Exchange, and Global were:

Top Box Score: 95.5% 90.9% 90.9% 81.8% 89.8%
Average Percentage: 92.7% 87.3% 88.2% 83.6% 88.0%

The results from our October 4th event in order of Subject, Approach, Presenter, Exchange, and Global were:

Top Box Score: 95.5% 95.5% 95.5% 90.0% 94.2%
Average Percentage: 90.0% 91.8% 90.0% 89.0% 90.2%

We also had some feedback regarding proposed subjects from our September 28th event and they included: Risk Management, GMP/GLP, Six sigma in manufacturing, Data analysis, DOE, Compliance, Data integrity, and Continuous Improvement.

Overall, very good participation, satisfaction results, and feedback. Thanks to our presenters and those that attended!


Je serai désormais le responsable de la voix du client (VoC) de la section pour le reste de l’année. Dans cet article, je vais vous parler de deux événements: un événement régulier qui s’est tenu le 28 septembre avec Kia Kahhali, intitulé “L’intégrité des données pharmaceutiques”, et un événement spécial qui s’est tenu le 4 octobre à midi avec Thomas Nagel, intitulait “Appliquer Six Sigma dans un café”. Il est intéressant de noter que 22 membres ont répondu aux sondages de clôture pour chaque événement.

Nos enquêtes demandent aux participants d’évaluer les éléments suivants sur une échelle de 5 points (5 étant la note la plus élevée): Sujet, Approche, Présentateur, et Échange. Nous présentons les statistiques sous forme de “Top Box Scores” (pourcentage de 4 et 5 par rapport au nombre de réponses) et de pourcentage moyen.

Les résultats de notre événement du 28 septembre, dans l’ordre suivant de Sujet, Approche, Présentateur, Échange et Global, sont les suivants:

Top Box Score: 95.5% 90.9% 90.9% 81.8% 89.8%
Pourcentage moyen: 92.7% 87.3% 88.2% 83.6% 88.0%

Les résultats de notre événement du 4 octobre, dans l’ordre suivant de Sujet, Approche, Présentateur, Échange et Global, sont les suivants:

Top Box Score: 95.5% 95.5% 95.5% 90.0% 94.2%
Pourcentage moyen: 90.0% 91.8% 90.0% 89.0% 90.2%

Nous avons également reçu des commentaires sur les sujets proposés lors de l’événement du 28 septembre: Gestion des risques, GMP/GLP, Six sigma en fabrication, Analyse des données, DOE, Conformité, Intégrité des données et Amélioration continue.

Dans l’ensemble, la participation, les résultats de satisfaction et le retour d’information ont été très bons. Merci à nos présentateurs et à ceux qui ont participé!

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