Had You Been There | Si vous étiez présent

Raymond DyerWhat Quality Professionals need/want to learn | Que doivent/souhaitent apprendre les professionnels de la qualité?

By Raymond E. Dyer (Ray), ASQ Senior Member, CMQ/OE, & CQA (un texte en français suit)

 


On June 15th, we had a good conversation on what Quality Professionals need/want to learn. Here are some of the topics raised.

• The difference between Quality Engineering and the Six Sigma Black Belt (SSBB) body of knowledge (BOK)
• Tools for metrics, i.e. basic Quality tools and when to use, e.g. Goal QPC Memory Jogger
• Understanding, selecting, and rating Supplier Quality & Tools Review and analysis of suppliers, e.g. metrics, audits, certifications, bar codes, different tools for different suppliers
• More Root Cause Analysis (RCA) tools
• Design of experiments (DOE) as a starting point
• Analytical & problem solving skills
• Creativity
• Analytical skills (statistical thinking) and knowledge of data collection methods (automation to prevent errors),
• Standards (ISO, GMP, etc.) specific and general understanding
• Risk management (thinking of balanced risk)
• Indigenous conceptions of continuous improvement Dwight Powless & Linda Manning “A path forward – Continuous Improvement Through an Indigenous Lens” (ref. Ruth Stanley) Preparation before Plan of PDCA
• Understanding algorithms vs. standard work instructions DSIG division (could be a panel discussion) (ref. Ruth Stanley)

Lots of good ideas raised. Thanks! More follow-up to come!


Le 15 juin, nous avons eu une bonne conversation sur ce que les professionnels de la qualité ont besoin/souhaitent apprendre. Voici quelques-uns des sujets abordés.

– La différence entre l’ingénierie de la qualité et le corps de connaissances (BOK) de la Six Sigma Black Belt (SSBB)
– Les outils de mesure, c’est-à-dire les outils de qualité de base et quand les utiliser, par exemple Goal QPC Memory Jogger
– Comprendre, sélectionner et évaluer la qualité et les outils des fournisseurs Examen et analyse des fournisseurs, par exemple, mesures, audits, certifications, codes-barres, différents outils pour différents fournisseurs
– Plus d’outils d’analyse des causes profondes (RCA)
– Plan d’expériences (DOE) comme point de départ
– Compétences en matière d’analyse et de résolution de problèmes
– Créativité
– Compétences analytiques (raisonnement statistique) et connaissance des méthodes de collecte de données (automatisation pour éviter les erreurs)
– Compréhension générale et spécifique des normes (ISO, GMP, etc.)
– Gestion des risques (réflexion sur l’équilibre des risques)
– Conceptions indigènes de l’amélioration continue Dwight Powless & Linda Manning “A path forward – Continuous Improvement Through an Indigenous Lens” (réf. Ruth Stanley) Préparation avant le plan du PDCA
– Comprendre les algorithmes par rapport aux instructions de travail standard Division DSIG (pourrait être une discussion de groupe) (réf. Ruth Stanley)

Beaucoup de bonnes idées soulevées. Merci! Plus de suivi à venir!

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